Obos i god vekst for alle sine kjøpesentre

Obos kan se tilbake på et halvår med økt omsetning for alle sine sju kjøpesentre.
PLUSS: Lambertseter senter kan skilte med omsetningsvekst i første halvår i år, som ett av Obos sju kjøpesentre. | Foto: Obos
PLUSS: Lambertseter senter kan skilte med omsetningsvekst i første halvår i år, som ett av Obos sju kjøpesentre. | Foto: Obos

Obos sine sju kjøpesentre hadde en total omsetning på 2417 millioner kroner i årets første halvår. Det er en oppgang på 5,1 prosent sammenlignet med 2023, ifølge en pressemelding.

Obos eier følgende kjøpesentre: Lambertseter, Manglerud, Tveita, Tasta, Holmlia, Oppsal og Sandaker.

– Vi er svært fornøyde med halvårets resultat; vi har gode og lojale kunder til våre kjøpesentre – og det vises på tallene, sier forvaltningsdirektør Thor L. Bareksten i Obos Eiendom.

Obos’ største kjøpesenter er Lambertseter senter, som hadde en omsetning på 729 millioner kroner i første halvår. Det utgjør en vekst på 6 prosent.

Samtidig har både Oppsal senter og Holmlia Senter hatt en mye større vekst, på omkring 12 prosent.

– Våre nærsentre er utrolig viktige for lokalsamfunnet der de er plassert. Selv med stor konkurranse fra storsentre og netthandel, ser vi at flere velger å støtte lokal handel, sier eiendomssjef Mona Bråten.

Juni måned ble isolert sett en flat måned, opplyser selskapet. Det skyldes ifølge Bråten en varm juni i fjor og en kald juni i år., som slår ut for bransjene mat/drikke og klær/sko. I mai var effekten det motsatte, da det var svært varmt. Samtidig fikk man motsatt effekt i mai, da denne måneden var varmere enn normalt.

(Artikkelen ble først publisert hos vår søsteravis HandelsWatch)

Del artikkel

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

Vilkår for nyhetsbrev

Les også