EiendomsWatch

Aspelin Ramm tar grep mot tomt handelsareal

I forrige uke lanserte eiendomsutvikleren pilotprosjektet Vulkan Showcase, et fleksibelt shoppingkonsept som tar i bruk midlertidig tomme arealer på Vulkan i Oslo.

FLEKSIBILITET: Aspelin Ramms konseptsjef bygulv, Frode Rønne Malmo, tester ut Vulkan Showcase for å fylle tomme arealer og bygg. | Foto: Thomas Brun / NTB - Innfeldt: Aspelin Ramm

Prosjektet er utviklet i samarbeid med oppstartbedriften Paguro, som tilbyr ulike utleieløsninger til kommersielle aktører.

Selskapet deltok i Aspelin Ramms pitch for bruken av 1200 ubrukte kvadratmeter i Vulkan 15, og fikk gjennomslag for sin idé om en fleksibel popup-plattform for nye, lokale merkevarer.

– Vi er i en stor omveltning der fysisk- og digital retail tilpasses nye markeder og kundens etterspørsel. Vulkan Showcase er et pilotprosjekt for å møte den nye retailens behov for større fleksibilitet i leieforhold. Sammen med Paguro får vi testet ut dette, samtidig som det er en fin måte å utnytte midlertidig tomme arealer og bygg på. Dette er vinn-vinn for oss, sier Aspelin Ramms konseptsjef bygulv, Frode Rønne Malmo, i en pressemelding.

Utstillingsvindu for små bedrifter

Paguro tilbyr leiekontrakter med valgfri lengde, helt ned til én uke. Vulkan Showcase er dermed en gyllen eksponeringsplattform for små selskaper i startfasen.

Fleksible leieforhold gjør at shoppingtilbudet varierer fra uke til uke, og kunder kan forvente nye opplevelser for hvert besøk.

Vulkan Showcase rommer alt fra konseptbutikker til kunstutstillinger og pick-up points.

– Vårt hovedfokus er på lokale, fremadstormende merkevarer med annerledes bakgrunn og god kvalitet. Vulkan Showcase er en god anledning til å finne noe helt spesielt til deg og dine kjære, og samtidig støtte våre unike Oslo-bedrifter. Her finner du et bredt utvalg av produkter og varer, sier Anais Brizard, medgrunnlegger og daglig leder i Paguro.

Svarer på en etterspørsel

Til tross for pandemien rakk Paguro å holde en teståpning før jul. Vulkan Julemarked 2021 fant sted over tre uker, med over 30 selskaper fordelt på ti stander i løpet av perioden. Arrangementet trakk flere tusen besøkende.

– For oss er Vulkan Showcase ikke bare en god anledning til å utvide porteføljen vår med 20 ekstra butikklokaler, det er også et svar på en voksende etterspørsel etter denne typen utleiesteder. Prosjektet har vist seg å være svært relevant, sier Brizard.

Få daglige oppdateringer fra EiendomsWatch – meld deg på vårt nyhetsbrev her.

Mer fra EiendomsWatch

Les også

Siste nytt

Siste nytt fra FinansWatch

Siste nytt fra AdvokatWatch