Carucel Eiendom: Deloitte inngår lunsjavtale med 50 lokale spisesteder

Nylig inngikk Deloitte en lunsjavtale som sikrer de ansatte et mangfold mattilbud i jobbpausene utenfor kontorene i Bjørvika.
INNGÅR LUNSJAVTALE: Sjur Gaaseide, CEO i Deloitte og Caroline Krefting, investeringsdirektør i Carucel Eiendom, på Barcode Street Food. | Foto: Alexandra Gjerlaugsen
INNGÅR LUNSJAVTALE: Sjur Gaaseide, CEO i Deloitte og Caroline Krefting, investeringsdirektør i Carucel Eiendom, på Barcode Street Food. | Foto: Alexandra Gjerlaugsen

Deloitte har hatt kontorer i Dronning Eufemias gate i Bjørvika i Oslo siden 2013. Nå har Carucel Eiendom sørger for en ny avtale som gjør at Deloitte-ansatte kan velge mellom måltider på for eksempel Café Platz Holzweiler, KUMI, Barcode Street Food, Mike’s Corner, Dapper Bistro og Villa Paradiso, skriver Carucel Eiendom i en pressemelding.

– Ordningen er allerede flittig brukt. Ved å inkludere spisestedene i Oslobukta i vår lunsjavtale bidrar vi til å videreutvikle et mangfoldig tilbud i nærmiljøet, samtidig som vi kan gi våre ansatte et variert lunsjtilbud. I tillegg har det vært viktig for oss å tenke nytt om hvordan vi kan utnytte hele bygget og arealer som har stått ubrukt deler av dagen, sier Sjur Gaaseide, CEO i Deloitte.

Totalt har de ansatte i Deloitte åtte restauranter å velge mellom, og vil etter planen få tilgang til de resterende 42 spisestedene i Oslobukta i løpet av kort tid. 

– Det betyr mye for leietakerne når en så stor aktør som Deloitte supplerer lunsjtilbudet til de ansatte utover personalrestauranten. Nå håper vi at flere av kontorene i området melder seg på. Målet er at alle de 20.000 som daglig har sin arbeidsplass i Bjørvika skal bli en del av ordningen, sier Caroline Krefting, investeringsdirektør i Carucel Eiendom, i meldingen.

Løsningen fungerer slik at de ansatte bestiller lunsj via en egen QR-kode, og maten vil være klar i løpet av få minutter. Ifølge Carucel Eiendom er det et mål for utleieren å gjøre overtidsmat til en naturlig del av tilbudet på sikt. 

Ifølge ferske tall endte omsetningen i Oslobukta på over 1,6 milliarder kroner i 2023. De næringsdrivende i området fikk med det en samlet omsetningsvekst på 10,2 prosent sammenliknet med året før. Alle lokalene på bygulvet i Oslobukta er nå fullt utleid. 

– Etter pandemien har vi sett en veldig positiv utvikling i omsetningen hos leietakerne. Det er nå et yrende folkeliv i Oslobukta, og vi har kommet godt på vei med å skape den destinasjonen vi har sett for oss, sier Krefting.

Del artikkel

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

Vilkår for nyhetsbrev

Forsiden akkurat nå

ÅRET RUNDT: Thor Thoeneie forteller at han badet året rundt - uansett. Her fra Cannes under Mipim i mars. | Foto: Privat

Oslo Airport City-sjefen: – Vi arbeider med planer for utvikling og utbygging av inntil en million kvadratmeter

Thor Thoeneie mener sosial- og økonomisk bærekraft konsekvent får for lite oppmerksomhet, noe som blant annet går utover utbyggernes forutsigbarhet. – Private utbyggere sitter på all risiko, sier han.

For abonnenter

Les også