Caroline Krefting: – Dette er en langsiktig investering vi gjør med hjertet

Det er litt over fem år siden Carucel Eiendom og Krefting-familien ble hovedeiere idet historiske fiskeværet Nusfjord Arctic Resort.
Allerede har eierne av Nusfjord Arctic Resort investert over 200 millioner kroner i å utvikle fiskeværet i Lofoten til å bli en luksusdestinasjon for internasjonale turister.
Før den kommende sesongen, som forventes å bli rekordsterk, skal antallet ansatte tredobles og investerings- og aktivitetsnivået trappes videre opp.
– Dette er en langsiktig investering vi gjør med hjertet. Nusfjord Arctic Resort tilbyr en autentisk opplevelse av Lofotøyene, der eventyrlige natur- og matopplevelser venter de mange tilreisende. Familien forelsket seg tidlig i stedets magiske historie og atmosfære. Nå trapper vi investeringstakten opp for å ta destinasjonen til neste nivå, sier Caroline Krefting, utviklingsdirektør i Carucel Eiendom, i en pressemelding.
(Artikkelen fortsetter under bildet)

Å øke bemanningen står sentralt når enda flere kjøpesterke, kvalitetsbevisste turister setter kursen mot det idylliske fiskeværet i Lofoten.
– Lofoten som merkevare står stadig sterkere, og drevet frem av en svak norsk kronekurs, forventer vi at rekordmange utenlandske gjester i disse dager planlegger å tilbringe deler av sommerferien på øygruppen. Disse gjestene forventer opplevelser, kvalitet og service av ypperste sort. For å levere på dette søker vi nå etter de dyktige folkene innen servering, mat og drikke og andre roller, sier Krefting.