Aspelin Ramm rangert som nummer 1 på omdømme

Tidligere i uken ble det kjent at Entra gikk til topps i Eiendomsbarometeret 2022, kun noen få desimaler foran Aspelin Ramm. Eiendomsspar endte på tredjeplass.
Aspelin Ramm beholder derimot posisjonen som selskapet med best anseelse, fem punkter foran de nærmeste konkurrentene.
Aspelin Ramm-sjef Gunnar Bøyum er godt fornøyd med andreplassen i Eiendomsbarometeret og mener godt omdømme gir god business.
– En sterk merkevare gir betydelige konkurransefortrinn. I alt fra rekruttering og forhandlinger, til at vi blir invitert med inn i budprosesser på bakgrunn av vårt omdømme, sier Bøyum i en pressemelding. Han benytter anledningen til å gratulere Entra med førsteplassen.
Best siden undersøkelsene startet opp
– Vi kartlegger merkevareposisjonene til de mest synlige eiendomsaktørene, hvor kjente de er og hvor godt de er ansett. Å ha en sterk merkevare er en betydelig fordel for ethvert selskap. Det blir lettere å rekruttere, du står sterkere i forhandlinger med kunder, partnere og det offentlige, du får lettere oppmerksomhet om prosjektene dine og så videre, sier Morten Olaisen, daglig leder i NEMEET research som står bak Eiendomsbarometeret.
– Aspelin Ramm har ved hver måling, fra første undersøkelse i 2014, vært utleieren med klart best anseelse i Oslo, sier Morten Olaisen.
1500 deltakere
Hvert år gjennomfører NEMEET Eiendomsbarometeret, en undersøkelse for næringseiendom med over 1500 deltakere.
Flere resultater og detaljer er tilgjengelige på https://eiendomsbarometeret.no