– Privatmegleren er en kjempefin kjede, men vi føler tiden er inne for å gjøre ting annerledes. Det er det alle muligheter til, for vi gjør i dag det samme som vi gjorde da vi startet for 17 år siden, bortsett fra at prospektene er litt finere, sier Kristiansen til Finansavisen.
Ambisjonen er flere kontorer i løpet av en femårshorisont. Den nye kjeden ønsker å ligge på 2.000 omsetninger i året.
– Vi skal ikke ha klistremerker og visningsskilt. Vi skal heller ikke ha det sånn at man kan booke visning selv. Vi har fått på plass et topptungt og kult lag som utfordrer alt det tradisjonelle. Vi skal gjøre dette på en helt ny måte.
Konkret hvordan den nye meglertjenesten vil stå ut - bortsett fra at de ikke skal ha skilt og klistremerker - gjenstår å se. Men de sammenligner satsingen med en familieadvokat, og legger tydlig vekt på relasjonssalg.
– Det er ikke noe problem businessmessig. Det har vært en ryddig prosess der de har sagt at de vil gå ut, og stå på egne ben. De har gjort en veldig god jobb, så slikt sett synes vi det er synd, sier adm. direktør Grethe Wittenberg Meier i Privatmegleren.