Joar Tenfjord, som er sjef for det amerikanske elbilmerket Fisker i Norge, ønsker i første omgang ti etableringer fordelt på seks byer i Norge, skriver Bilbransje24, som erfarer at Fisker vil etablere pop-up forretninger følgende steder rundt i landet: Tromsø, Trondheim, Bergen, Stavanger, Kristiansand og Oslo (permanent showroom)
– Vi ønsker å etablere pop-up store på de stedene hvor det er mest mulig folk, sier Tenfjord.
I tillegg ønsker Fisker å etablere «Center +» lokasjoner i Trondheim, Bergen og trolig Stavanger, mens tilsvarende etableringer i Kristiansand og Tromsø ligger noe lenger frem i tid.
– Vi har ikke tegnet leieavtale for verken pop-up store eller «Center +» i noen av de byene vi ønsker å etablere oss i, sier Joar Tenfjord til nettstedet. Han sier at tidsrammen er som med alt selskapet gjør; så fort som mulig.
Den første lokasjonen for Fisker i Norge ligger i Vestby kommune sør for Oslo,
Pop-up-etableringene settes opp med en «levetid» på mellom 3 og 12 måneder, mens «Center +»-lokasjonene blir permanente.
Ifølge Fisker-sjefen vil størrelsen på «Center +»-etableringene bli på mellom 1000 og 2000 kvadratmeter på hvert sted