Den danske butikk-kjeden Normal kan vise til en omsetningsvekst mer enn 30 prosent det siste året. Det skriver Nettavisen.
– Det er jo en solskinnshistorie, men det er knalltøft å drive fysiske butikker. Men jeg mener vi har knekt en kode, og er kjempefornøyd med resultatene. Ingen kan klage på 30 prosent vekst, sier Harsvik til samme avis.
I fjor bikket Normal en omsetning på to milliarder i Norge. Det siste året ble det solgt varer for 3,25 milliarder kroner, og årsresultatet landet på 268 millioner kroner, omtrent som året før. Det kommer frem i Normals ferske årsrapport.
At kjeden henger med på TikTok og i sosiale medier er en viktig del av suksessoppskriften, ifølge Norgessjef Thomas Harsvik.
– En parfyme som heter «Her choice» tok helt av etter at en influenser snakket om den i sosiale medier, Det samme med «hot shot», som er et leppeprodukt, sier Harsvik til Nettavisen.
Normal har åpnet titalls nye butikker i løpet av 2023. Kjeden er nå oppe i 168, da det i løpet av siste regnskapsåret ble åpnet 34 nye butikker.
HandelsWatch har forsøkt å komme i kontakt med Norgessjef Thomas Harsvik, men han har foreløpig ikke respondert.
(Artikkelen ble først publisert hos vår søsteravis HandelsWatch)