Innfører digital assistanse for leietagerne i Schages kontorhotell

Da Schage valgte å benytte en digital plattform var hovedargumetnet det å kunne automatisere de daglige prosessene rundt booking, adgang og betaling.
– Det gjør at kundene kan være selvbetjente, booke de ressursene de skal ha, booke møterom og møtemat, betale for lunsj osv. De får alt på ett sted og de får én regning. Når mange av prosessene i bakkant blir automatiserte blir arbeidsbelastningen mindre og vi får sømløshet og bedre flyt, sier Vegard Netland Martinsen, Utleiesjef i Schage Eiendom.
Facility Farm gir også eiendomsforvalteren mulighet til å eie en egen digital markedsplass med leverandører for alt fra kantine og møtemat, kaffe, rengjøring, vaktmestertjenester og flere lignende ting. Foreløpig starter Schage forsiktig.
– Vi starter med å gjøre dette i liten skala for å lære og se hvor godt det fungerer, med en plan om å ta systemet videre og bruke det for alle kundene. Vi bruker i første omgang funksjonene for møtebooking, kantine, møtemat og betaling av medlemskap. Etterhvert skal vi også ta i bruk adgangskontroll, sier Martinsen.
Facility Farm er et norsk programvareselskap som leverer digitale tjenester til eiendomsutviklere, kontorsjefer, kantine-, rengjørings og vedlikeholdsleverandører.