Quality Living med kreativt grep for å selge nyboligprosjekt

Økte interessen betraktelig etter at de annonserte med «skilsmisse-leilighet».
MÅ SKILLE SEG UT: Daglig leder for Quality Living, Filip Åkerholt mener det er viktig å skille seg ut for å skape interesse i nyboligsalget. | Foto: Quality Living
MÅ SKILLE SEG UT: Daglig leder for Quality Living, Filip Åkerholt mener det er viktig å skille seg ut for å skape interesse i nyboligsalget. | Foto: Quality Living

Sammen med markedsføringsbyrået Marketer og Eiendomsmegler 1, kom de på ideen om å lage det de synes var en litt artig vri for å skille seg ut i mengden av boligannonser.

– Det er ikke til å legge skjul på at perioden etter jul er høytid for skilsmisse, dessverre, sier daglig leder for Quality Living, Filip Åkerholt.

«Skilsmissedagen»

Det var Nordstrands Blad som først omtalte saken.

Og bakgrunnen for dette grepet er at britiske advokater har navngitt den første mandagen etter juleferie som «skilsmissedagen». Da er hverdagen tilbake etter jul og nyttår, og for mange kan julen ha vært et endelig bevis på at forholdet ikke fungerer. De har derfor bestemt seg for å gå fra hverandre og søker om skilsmisse, skriver Nettavisen.

Etter den kreative boligannonsen har Quality Living opplevd en stor økning interessenter som både tar kontakt, og som kommer på visning. 

For Åkerholt påpeker overfor Eiendomswatch at det har vært tider der det ikke har sett så lyst ut. 

Januar-effekten

– Vi hadde en visning dagen etter den siste rentehevingen i desember, og da fikk vi tilbakemelding fra meglerne våre at det så ut som folk var i begravelse. Nå ser vi heldigvis januar-effekten allerede, og de første boligkjøperne flytter inn om kort tid.

INNFLYTNINGSKLART: Slik ser boligprosjektet til Quality Living ut i Brattlikollen. Om kort tid flytter de første boligkjøperne inn. | Foto: Quality Living
INNFLYTNINGSKLART: Slik ser boligprosjektet til Quality Living ut i Brattlikollen. Om kort tid flytter de første boligkjøperne inn. | Foto: Quality Living

Så langt har annonsen fått mer enn 300.000 visninger på drøyt to uker.

– Ser du for deg at det blir viktigere fremover å ta slike kreative grep som dere har gjort med denne annonsen?

– Ja, det tror jeg. Det er lett å drukne blant alle boligannonsene der ute, og derfor må vi satse på å være unike og skille oss ut, forteller Åkerholt. 

Del artikkel

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

Vilkår for nyhetsbrev

Forsiden akkurat nå

GG Gruppen: Carl Haakon «Bobo» Garder og hans sønn Carl-Stener driver og eier selskapet bak Viken Park. – Med all respekt for verneinteressene: utvikling krever arealer, sier de. | Foto: Jørgen Fjellheim / EiendomsWatch

Viken Park: Carl Haakon «Bobo» Garder om kritikken, natur vs. miljø, systemet og støtte fra bransjen

Næringsparken kan bli et av de største naturinngrepene i norgeshistorien, ifølge NRK. – Man må knuse noen egg for å lage omelett, sier «Bobo», som mener at prosjektet vil være positivt for miljøet.

For abonnenter

UTVIDER I OSLO: Anker Studentbolig får flere utleieobjekter i sentrum av hovedstaden. | Foto: Anker Studentbolig

Kontorer blir studenthybler i Oslo

Les også

UTVIDER I OSLO: Anker Studentbolig får flere utleieobjekter i sentrum av hovedstaden. | Foto: Anker Studentbolig

Kontorer blir studenthybler i Oslo