EiendomsWatch

Obos fyller på eget kontorbygg med 300 ansatte

Til sommeren samler Obos kreftene sine innen eiendomsforvaltning i selskapets Oslo K.

HERRE I EGET HUS: Obos' kontorbygg i Kværnerbyen i Oslo blir basen for konsernets eiendomsforvaltere fra juni av. | Foto: Simen Berg/Iteo

Kontorbygget Oslo K har hatt en forsiktig tilførsel av leietakere, men i juni samler Obos Eiendomsforvaltning alle sine 300 medarbeidere til bygget i Kværnerbyen i Oslo.

– I dag er Obos Eiendomsforvaltning spredt på tre steder. I Kværnerbyen får vi samlet alle medarbeidere i én etasje i et flott, nytt og miljøvennlig bygg. Det blir viktig for å styrke den interne samhandling og felleskapet fremover, sier Morten Aagenæs, konserndirektør for forvalting og rådgiving i en pressemelding.

Tipser om sentrumslokaler

Obos forvalter 5100 boligselskaper, med nesten 260.000 boliger, i hele landet.

– Flyttingen åpner også for muligheter til å leie sentrale lokaler på Hammersborg torg 3 i sentrum, sier Nils M. Bøhler, Obos' konserndirektør for næringseiendom i meldingen.

Lydskjerm

Etter at Nexans som første leietager flyttet inn i september 2021 og fylte opp 7000 av de totalt 30.000 kvadratmetrene med kontorlokaler, har det vært stille rundt kontraktsigneringer for kontorbygget som arkitekten selv, Hein Wodstrup i Arcasa Arkitekter, omtaler som en lydskjerm for boligfeltene bak og borettslagene i Kværnerbyen.

Først et halvt år etter kunne Obos hilse den andre leietageren, House of Brands, velkommen til byggets 11. etasje. Ettersom de leier 800 kvadrat, var det fortsatt 22.200 kvadratmeter som stod ledige i bygget før Obos offentliggjorde sin flytting uten å oppgi hvor store arealer Obos Eiendomsforvaltning vil oppta til sommeren.

Få daglige oppdateringer fra EiendomsWatch – meld deg på vårt nyhetsbrev her.

Mer fra EiendomsWatch

Les også

Relaterte

Siste nytt

Siste nytt fra FinansWatch

Siste nytt fra AdvokatWatch