– Nå har vi fått god oversikt over all vår dokumentasjon, og vi er alltid trygge på at den er oppdatert og i henhold til lover og regler. Det er en game changer, sier Lammenes.
Smedvig Eiendom utvikler og forvalter næringseiendom over 173.000 kvadratmeter i Norge og Storbritannia. Da selskapet i 2023 bestemte seg for å få orden i dokumentasjonen sin, var det litt å ta tak i.
– Vi har scannet sju-åtte paller med ringpermer, forteller Lammenes.
Spredt dokumentasjon
Smedvigs FDV-dokumentasjon befant seg i tillegg i diverse innbokser, Onedrive-kontoer og minnepinner.
– Vi hadde mye forskjellig, mange ulike steder. Findable har hjulpet oss å sortere alt, forteller Lammenes.
Terskelen for å sende inn dokumentasjonen fortløpende er nå senket, ifølge driftssjefen.
Før satt hver driftstekniker på sitt eget digitale system.
– Nå har vi et system som hele organisasjonen kan ha tilgang til. Vi vet at det ikke forsvinner, og det er ikke lenger personavhengig. Det er en stor trygghet, sier driftssjefen.
Mangelrapport
I Findable har hvert bygg en fargekodet mangelrapport som gir deg svar på om du har dokumentasjonen du skal. Alt fra serviceavtaler, rapporter, tegninger, branndokumentasjon, med mer.
– Det er en enkel måte å kvalitetssikre det vi skal ha. Det er godt å ha et system som gir beskjed hvis noe mangler, slik at vi kan innhente det. Det er en god ressurs å ha i ryggen, forklarer Lammenes.