EiendomsWatch

Naboen øker omsetningen når Europris etablerer seg

Eurorpris mener strategien med å plassere seg ved siden av dagligvarebutikker er lønnsomt for begge parter.

DEN GODE NABOEN: Espen Eldal og Europris tror på samlokalisering med dagligvarebutikker | Foto: Europris

Europris er ute med tall for tredje kvartal, som viser rekordsalg.  I rapporten fremheves den vellykkede strategien med å plassere butikkene ved siden av dagligvarebutikker. Det vises til en studie utgitt av studentene Charlotte B. Evensen, Frode Steen og Simen A. Ulsaker ved Norges Handelshøyskole somt viser hvor smart strategien om å lokalisere butikker ved siden av dagligvarebutikker er.

Ifølge studien øker omsetningen i dagligvarehandelen med 10 prosent når en Europris-butikk ligger ved siden av.

Allerede abonnent? Logg inn.

Les hele artikkelen

Få tilgang i 21 dager gratis.
Det krever ikke kredittkort, og det vil ikke gå over til et betalt abonnement etter endt prøveperiode.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Motta våre daglige nyhetsbrev
  • Full tilgang i vår app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få ubegrenset tilgang til EiendomsWatch for 1360 kr per kvartal.

Abonnér her

Få ubegrenset tilgang for deg og dine kolleger.

Start en gratis prøveperiode for bedriften i dag

Mer fra EiendomsWatch

Les også

Relaterte

Siste nytt

Siste nytt fra FinansWatch

Siste nytt fra AdvokatWatch