Ny nettavis for handelsbransjen lansert

Watch Media lanserer i dag HandelsWatch. Næringslivsavisen skal følge selskapene og menneskene i den norske handelsbransjen tett.
NY AVIS: Gøril Huse, redaktør i HandelsWatch. | Foto: Robert S. Eik/Watch Media
NY AVIS: Gøril Huse, redaktør i HandelsWatch. | Foto: Robert S. Eik/Watch Media
Redaksjonen

Dekningen av den norske handelsbransjen blir fra og med i dag betydelig sterkere når Watch Media lanserer HandelsWatch.

En dedikert, fagsterk redaksjon skal gå tett på selskapene og menneskene innen den norske detaljhandelen, inkludert netthandel. Redaksjonen skal blant annet dekke dagligvarebransjen, mote og velvære, bolig og interiør, elektronikk, og sport og fritid. 

– Handelsbransjen har alltid vært i utvikling, men endringstakten har neppe vært høyere enn det vi ser i dag. Disse endringene preger alle selskapene i bransjen. Knallhard konkurranse og stadige endringer er hverdagen til lederne og andre ansatte i selskapene vi nå skal dekke, Vi gleder oss til å kunne gå i dybden og følge denne bransjen over tid, sier Gøril Huse, redaktør i HandelsWatch.

HandelsWatch er Watch Medias sjette nisjeavis i Norge. Ambisjonen er å gi beslutningstagere i norsk næringsliv informasjonen de trenger for å navigere i en hektisk hverdag, gjennom uavhengig, kritisk og redelig næringslivsjournalistikk.

Foruten Gøril Huse består redaksjonen også av journalistene Fredrik Andersson, Vebjørn Corneliussen Storvik og Øystein Engh.

HandelsWatch blir søsteravisen til danske DetailWatch

– Vi er veldig glade for å komme i gang med HandelsWatch nå. Vi har fått på plass et sterkt team med gode og motiverte journalister, og de skal få nok å skrive om. Handelsbransjen preges av beinhard ­konkurranse, et for tiden svært utfordrende makrobilde, og flere megatrender som sørger for at det heletiden skjer noe, sier nyhetsredaktør for Watch Media, Øyvind Henriksen.

Watch Media står bak seks norske næringslivsaviser: AdvokatWatch, EiendomsWatch, EnergiWatch, FinansWatch, MedWatch og nå HandelsWatch. Redaksjonen holder til i Glasmagasinet midt i Oslo sentrum og har i dag til sammen mer enn 25 journalister. Selskapet er en del av mediekonsernet JP/Politikens Hus.

Del artikkel

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

Vilkår for nyhetsbrev

Forsiden akkurat nå

FANT LOKALER TIL LULULEMON: Lars Simen Paulgaard fra Malling & Co. | Foto: Eiendomshuset Malling & co

Åpner ny flagship store på Karl Johan

Les også

FØR OG ETTER: Prosjektet før og etter behandlingen av PBE som medførte en redusering i antall etasjer. Selv om etaten er fortsatt ikke tilfreds med det arkitektoniske uttrykket, har de gitt tommel opp. | Foto: Lillestrøm Arkitekter

Obos og Nordr får tommel opp av PBE på Løren

For abonnenter

FANT LOKALER TIL LULULEMON: Lars Simen Paulgaard fra Malling & Co. | Foto: Eiendomshuset Malling & co

Åpner ny flagship store på Karl Johan