Petter A. Stordalens hotellkjede Nordic Choice Hotels bytter nå navn til Strawberry:
I løpet av de neste ti årene skal selskapet doble antall hoteller, og utvide fordelene og tjenestene som inngår i lojalitetsprogrammet. Ambisjonen er å skape et økosystem av egne merkevarer og eksterne partnere som tilbyr opplevelser i Norden, fremgår det av en melding fra selskapet.
– Sammen med fantastiske ansatte har vi bygget et av Nordens største hotellkonserner, med hotellopplevelser som spenner fra lavpris- til luksussegmentet. Målet er å være den mest spennende reiselivsaktøren i hele Norden, og da må vi videreutvikle selskapet gjennom å bredde produktene og tjenestene våre som inngår i lojalitetsklubben og hotellkonsernet. For å markere skiftet skal selskapet bytte navn til Strawberry og vi gleder oss til å starte reisen, sier Stordalen, eier av Strawberry og grunnlegger av Nordic Choice Hotels, i meldingen.
Totalt i Norden har selskapet 214 hoteller i fem land, inkludert Baltikum, 3000 leiligheter gjennom Strawberry Living og nærmere 15 000 ansatte.
– Vekst ligger i selskapets DNA, og for at vi skal fortsette den fantastiske veksten vi har hatt de siste 25 årene, kreves det endring. Det holder ikke lenger å bare tilpasse seg. Vi skal være i førersetet. Vi skal være best i klassen på hotellopplevelser. Og vi skal utfordre rollen vår som reiselivsaktør med mål om å bli mer relevante, for flere, oftere. Derfor markerer Strawberry en ny og spennende æra for oss, sier Stordalen.
Navnebytte ble annonsert av Stordalen selv under talen hans på VK (Vinterkonferansen) på Friends Arena i Stockholm.